Benvolguts, a través d’aquest nou Comunicat us fem arribar les informacions més rellevants al voltant de la nostra Associació, que inclouen els treballs que hem portat a terme darrerament i les properes activitats.

PROPOSTA A L’AJUNTAMENT PER A LA REVISIÓ I AMPLIACIÓ DEL CATÀLEG DEL POUM

Fruit de la feina feta per la Comissió de Patrimoni i Paisatge Urbà de l’Associació, que va consistir en l’inventari d’edificis, façanes o elements arquitectònics no protegits, vàrem proposar a l’Ajuntament una revisió del catàleg de protecció vigent i la seva ampliació amb 40 nous elements. L’Ajuntament de Calella va acceptar la nostra sol·licitud i en aquests moments s’hi està treballant.

Més informació: https://patrimonihistoriccalella.org/noticies/ laaphc-proposa-la-renovacio-i-ampliacio-del-cataleg -del-pla-dordenacio-urbanistica-municipal-poum/

CICLE DE CONFERÈNCIES PRIMAVERA/ESTIU 2022

Les properes conferències que tenim a punt són les següents:

• Divendres 3 de juny de 2022: Els pobles oblidats del Montnegre, a càrrec de Daniel Rangil.
  • Divendres 17 de juny de 2022: Sant Jaume de l’hospital. Una capella desconeguda amb molts in-terrogants, a càrrec de Pere Puig.
  • Dimarts 5 de juliol de 2022: L’ecosistema marí de l’Alt Maresme en els darrers 50 anys, a càrrec de Francesc Peters.
  • Dimarts 19 de juliol de 2022: La ceràmica en el Museu-Arxiu Municipal de Calella. Una petita història de la ceràmica vidriada a Catalunya, a càrrec de Vicente de la Fuente.

Totes les conferències es faran a l’Auditori de Can Saleta a les 19:30h.

Estem acabant de tancar les conferències dels mesos d’agost i setembre. Us n’informarem en breu.

DARRERES NOVETATS EN EL JACIMENT ROMÀ DEL ROSER

El dimecres 23 de maig de 2022, l’alcalde Marc Buch va anunciar que l’Ajuntament reformulava el projecte per a la museïtzació del jaciment romà del Roser. La nova proposta implica dedicar la totalitat de la planta -2 a Museu, des d’on es donaria accés a les restes. https://www.radiocalellatv.cat/el-govern-reformula-el-projecte-de-museitzacio-del-jaci-ment-del-roser/

En el comunicat número 6 de la nostra Associació, que us vam fer arribar ara ja fa un any, exposàvem el nostre posicionament sobre les excavacions i ja apuntàvem moltes de les coses que s’han confirmat i superat. https://patrimonihistoriccalella.org/comunicats/ comunicat-6-juny-2021/

Ens hem de felicitar tots els que durant el darrer any i mig hem treballat, des de diferents vies, per aconseguir la millor manera de preservar el jaciment. La nostra Associació va optar per seguir el dia a dia de les excavacions i parlar amb l’Ajuntament, els arqueòlegs i els tècnics, per tal d’obtenir les màximes garanties possibles per a la preservació de la vil·la romana. D’altres van optar per una via més activa d’oposició al projecte constructiu. L’Ajuntament, adaptant el projecte a les troballes que anaven sorgint, ha recollit les propostes que li arribaven fins arribar a la renúncia d’una segona planta de pàrquing.

La nova disponibilitat de tota una planta subterrània de l’edifici permetrà fer-hi un gran museu agafant com a model el de Badalona. Ara, des de l’AAPHC ens oferim per col·laborar en el nou projecte de museïtzació.

VISITA A L’ANTIGA BIBLIOTECA COSTA I FORNAGUERA

El dissabte 21 de maig de 2022 alguns membres de la Junta de l’Associació vàrem poder visitar l’espai de l’antiga biblioteca Costa i Fornaguera, que porta molts anys tancada i sense cap ús.

El seu interior encara conserva part del mobiliari, entre d’altres una cadira de braços original de la primera època de la biblioteca, inaugurada l’any 1931.

Des de l’Associació creiem que caldria trobar un nou ús per aquest espai emblemàtic de la Ciutat, obra de l’arquitecte Jeroni Martorell.

Més informació: https://patrimonihistoriccalella.org/noticies/visita-a-lantiga-biblioteca- costa-i-fornaguera/

PAGAMENT DE LES QUOTES 2022

Recordem a tots els socis/es que han de fer efectiva la quota per aquest any 2022. Cada soci/a pot adaptar la quantia en funció de les seves possibilitats, amb un mínim establert de 12€.

El pagament es pot fer per transferència bancària al número de compte: ES04 2100 0022 1902 0089 6435, o en metàl·lic a qualsevol de les conferències que farem durant l’any. Un cop fet el pagament rebreu el vostre carnet digital.

També hem intentat que es pogués pagar a través de Bizum, però no ha estat possible. Com tantes altres associacions com la nostra, tot i no tenir ànim de lucre, no se’ns permet utilitzar Bizum a cost zero.

Podeu consultar tota la informació actualitzada de l’Associació al nostre web.

Ens podeu fer arribar els vostres comentaris o la informació que considereu
d’interès a la nostra adreça electrònica amicsphc@gmail.com